Hvordan træner man triceps?

Dine triceps kan du nemt træner med et par håndvægte, eller endda helt uden. Hvis du har nogle simple redskaber/møbler i hjemmet, så kan du med fordel også benytte disse i din træning af triceps.

For at træne dine triceps skal du som altid huske at varme op først.

Når opvarmningen er overstået kan du bruge følgende øvelser for at træne dine triceps:

Armbøjninger – Armstrækninger – Push-Ups

Helt uden udstyr eller redskaber kan du lave armstrækninger. Armstrækninger kaldes også armbøjninger eller push-ups, og det er en øvelse, som er ganske udmærket til at træne dine triceps.

Bemærk at jo længere du samler dine hænder tættere på hinanden, jo mere træner du dine triceps, når du laver dine armstrækninger.

Hvis du spreder hænderne længere fra hinanden, så træner du mere dit bryst end dine triceps.

Ikke overraskende, så er øvelsen hårdest, hvis du har hænderne tæt på hinanden, da brystmusklen er væsentlig stærkere end dine triceps.

Træning af triceps med håndvægte

Hvis du er så heldig at ligge inde med nogle håndvægte, eller noget andet tung du ikke risikerer at tabe eller komme til skade med, så kan du med fordel bruge dem til en super god øvelse, der virkelig giver god træning af dine triceps.

Øvelsen går ud på at du skal holde en håndvægt lodret op i luften i strakt arm. Derefter bukker du i albuen, og fører håndvægten ned bag dit hoved (pas på!), og så op igen, mens du stadig holder overarmen lodret.

Samtidig med træningen skal du naturligvis også spise sundt, og i den sammenhæng kan denne opskrift anbefales: Kikærtesalat med højt proteinindhold



Skrevet af

Kontakt mig, hvis du gerne vil være gæsteblogger.

Skriv en kommentar

Deltag i debatten?
Skriv løs!

Skriv et svar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

*

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>